Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.04.2009 19:31 - Моята препоръка за любителите на криминална литература
Автор: copypaste Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1442 Коментари: 3 Гласове:
1



Не съм най- големият фен на криминални романи или разкази, но един нов поглед към жанра привлече вниманието ми. Ще цитирам написаното на обложката на книгата, а вие сами преценете дали си струва прочитането =)

"Патриша Хайсмит ( родена в 1921г.), "легендарната мизантропка", е може би най- странното "дете"  в семейството на авторите на криминална литература в САЩ. Защото нейните романи не се вместват в традиционната представа за криминалния жанр. В клаустрофобичния и ирационален свят на творбите й престъпникът е предварително известен, поради което обичайната мотивация за разследването от само себе си отпада. Но Патриша Хайсмит е встрастен, макар и хладнокръвен, спелеолог на черните бездни в съзнанието на индивида и в буржоазното общество тя търси не извършителя на престъплението, а причините, довели до него- обществени и психологически. В скритата динамика на това издирване писателката рисува една картина на повсеместна грозяща опасност- общността в западния свят, привидно спокойна, безгрижна и нормална, с равнодушето, безпричинната омраза и страничеността си нанася трайни поражения в психиката и съзнанието на обикновени хора, които водят до престъпност. "



Гласувай:
1



1. kapricia - :о)
03.04.2009 19:35
Тази рецензия ми напомня за едно друго време, когато вместо "овчар" предпочитаха да използват изрази от сорта на "оператор на биологични единици", т.е. овце. Явно рецензията е писана от някой, който или не харесва въпросната писателка, или просто не е прочел книгата. :о)
цитирай
2. copypaste - ааа изданието е от '88. . аз мисля, че ...
03.04.2009 19:41
ааа изданието е от '88.. аз мисля, че и тогава, и сега критиците обичат напудрени фрази и думи като "спелеолог" ... обещавам никога да не я ползвам в изречение =)
цитирай
3. kapricia - Е,
03.04.2009 21:49
то онова за биологичните единици е горе-долу от същия период. Значи все пак съм познала. :о)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: copypaste
Категория: Лични дневници
Прочетен: 72558
Постинги: 25
Коментари: 34
Гласове: 121
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930